Ana içeriğe atla

Neden Zengin Olmak İstiyorum?

Zengin olmak isteyen kime sorarsanız, rahat bir yaşam için zengin olmak istediklerini söylerler. Zengin olduklarında neler yapacaklarını ve rahat edeceklerini sorarsanız, makul açıklamalar birçoğundan duyamazsınız. Çok az kimse, gerçekten neden zengin olmak istediğini bilir ve açıklayabilir.

Neden Zengin Olmak İstiyorum?
Neden Zengin Olmak İstiyorum?

Benim küçük bir servet edinmek istememde, 5 temel sebep var. Bu yazımda da o sebeplerimi açıklayacağım.

1. 65 Yaşıma Kadar Çalışabileceğimden Emin Değilim

Bizim jenerasyonumuzun en büyük handikaplarından biri, emeklilik yaşının çok yüksek olması. 25 yaşında iş hayatına başlayan biri, 40 yıl çalışmak zorunda. 40 yıl boyunca, kesintisiz olarak çalışabileceğimden emin değilim. Bundan emin olmadığım için de, zengin olmam gerekiyor. Böylece, 50 yaşımı geçtiğimde; çalışmama gerek kalmayabilir.

2. Emekli Maaşımı ve Emekli İkramiyemi Alabilecek miyim?

Mezarda emeklilik olarak da bilinen 65 yaşında emekliliği, bir şekilde hak etsem bile; emekli maaşımın ve emekli ikramiyemin ödeneceğinden şüphelerim var. Bu devlete ya da çalıştığım kuruluş(lar)a olan güvensizliğimden değil. Fakat nüfus artış hızımızın düşmesi, genç nüfus avantajımızı kaybediyor oluşumuz; SGK'nın ödemelerini de zora sokuyor. Bir de işin kayıt dışı ekonomi boyutu var... Böyle olunca, 65 yaşıma kadar çalışabilsem bile, emekli maaşımın ödenmesinde sıkıntılar yaşanılabilir. (Emekli maaşlarıyla ilgili olarak, Emin Çapa'nın TEDX İstanbul'da yaptığı bir konuşma var. Dileyenler buradan izleyebilir ve çekincemin derindeki sebeplerinden birini daha keşfedebilir.)

3. 3000 Lira Maaş ve 14 Gün Yıllık İzinle, Dünyada Kaç Ülke Gezebilirim?

Ben gezmeyi seven bir insanım. İmkanım olsa, her günümü yollarda geçirebilirim. Fakat, maaşım 3000 lira ve yıllık iznim 14 gün. Yani bir ay emek verdikten sonra, sadece 500 dolar kazanabiliyorum. 500 dolarla kaç ülke gezebilirim? Bu soruya ya gezemem yanıtını verebilirim ya da her yıl bir ülke diyebilirim. O yüzden, gezebilmek ve keşfedebilmek için; paraya ihtiyacım var.

4. Hizmet Vererek Değil, Üreterek Kazanmak İstiyorum

Şu anda yaptığım iş, Türkiye'de birçok insanın sahip olduğu türden bir iş. Hizmet üretiyorum, zamanımı satıyorum ve para kazanıyorum. Ama benim kazanma isteğim, yönüm bu değil. Üreterek kazanmak istiyorum. Şu anki koşullarımda, iş değişikliği yapmam ya da üretime geçmem çok mümkün değil. Bunun için finansal özgürlüğe ve üretebilme kapasitesine sahip olmam gerekiyor. (Bunu ilerleyen yazılarım ve videolarımda daha detaylı anlatmak istiyorum.)

5. Toprağa Daha Fazla Zaman Ayırmak İstiyorum

Toprak, inceleyenler için mükemmel bir gözlem alanı. Bir avuç da olsa, dönümlerce de olsa; gerçekten çok ilginç. Azot, karbon ve su döngülerinde aldığı görev, ev sahipliği yaptığı canlılar ve birçok dini inanışa göre yaşamın başlangıcı... Toprağa daha fazla vakit ayırabilmek için, zengin olmak istiyorum. Babil'in En Zengin Adamı'nda denildiği gibi, "Kendi ağacından incir, kendi bağından üzüm yemek; bir insanın yüreğini mutlulukla doldurur."

Sonuç Olarak;

Benim zengin olmayı isteme sebeplerim bunlar. Ben zengin olacağım. Hem de 30 Kasım 2022 tarihine kadar. Bunun için azmim var, kararlılığım var ve iradem var. Bu süreçte neler yaşadıklarımı da bu blogda ve Youtube kanalım olan Milyon Dolarlık Kanal'da anlatacağım. Bu blogda ve kanalda daha başka neler bulabileceğinizi de ilk videoda anlattım.

Sizin zenginliği isteme sebepleriniz neler?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hedef 1 Milyon ABD Doları

Zenginlik, hiç kimseye durduğu yerden gelen bir şey değildir. Bir amaç belirlemek, harekete geçmek ve denemek gerekir. Başarılı olmanın önündeki en büyük engel kalktığında, yani kayıtsızlık hali sona erdiğinde; işler kendiliğinden yoluna girmeye başlayabilir. Ancak kişi, harekete geçmediği sürece, kayıtsız kalmaya devam ettiği sürece; zenginlik de başarı da kişinin çok uzağına düşen kavramlar olacaktır. Ben de tam olarak bu düşünceyle, bir milyon dolarlık bir hedef belirledim kendime. Bu hedefe giderken ilerleyeceğim yol haritam da belli. Bu yol haritasının sonunda, hedeflediğim "küçük zenginliğime" kavuşmuş ve finansal özgürlüğümü kazanmış olacağım. Benim bu hedefe yürürken aldığım mesafeyi görmek için, tecrübelerimden faydalanmak için ya da sadece ilham almak için beni takip edebilirsiniz. Sizler için hazırladığım Youtube videolarına da Milyon Dolarlık Kanal  üzerinden erişebilirsiniz. Blogda ve Youtube'da finansal konulardan, iklim değişikliğinden, motivasyondan, e